Oldalak

2011. augusztus 10.

Fülbevaló


 


Tutorial:
http://www.cnv.hu/articles.php?article=90
Készítette:
cnv



(Itt a további bejegyzések gombra kattintva olvasható.)



Előszöris a hozzávalók:
  • drót (ezüstözött réz, műanyag bevonatos drót, színezüst stb)
  • gyöngyök, egyéb dekoráció
  • kerek csőrös fogó (lehetőleg finom kidolgozású)
  • éles csípőfogó
A fentiek mellett laposfogó is hasznos lehet, illetve bármilyen esetleges segédeszköz (pl fa pálca, tollbetét stb) megfelelő sugarú hajlításokhoz. Nem lehet eléggé hangsúlyozni a jó szerszám fontosságát... Én ezüstözött rézdrótot használtam, az is elég sérülékeny, de a színezüst talán még puhább. Ez jó amikor hajlítani kell, viszont nem jó amikor a szerszám fogai, felületi egyenetlenségei összekarcolják, megnyomorgatják a készülő ékszert. Ebből az okból én a képen látható csőrös fogó csőreit a gyárinál jobban lekerekítettem, csiszoltam/políroztam, de még így sem tökéletes.

A felhasznált drótok 0,8 0,6 és 0,4mm vastagok voltak.


Eredetileg "gyári" akasztót (a bal oldali képen ezüstös gyönggyel) akartam használni, de végül az alapján készítettem egy hasonlót 0,8-as drótból, színben megfelelő gyönggyel. A spirális dekorációt (0,4-ből) külön megtekertem egy másik 0,8-as dróton, és utólag húztam rá az akasztóra.

Először a fülbevaló vázát alkotó vastagabb (0,8 és 0,6mm) alkatrészeket készítettem el, egyszerre mindkét oldalit, ügyelve hogy egymáshoz is passzoljanak, a gyöngyök is elférjenek illetve szimmetrikus legyen a két oldal.

Már itt jól látható hogy több helyütt sikerült megnyomni a drótot, az így kialakult egyenetlenségekkel utólag nemigen lehet mit kezdeni ezért óvatossággal célszerű megelőzni.
Itt aránylag egyszerűen adja magát hogy milyen sorrendben célszerű egymáshoz fűzni az elemeket, elképzelésem sincs hogy egy bonyolultabb darabnál ez hogyan történik:
Az összefűzéshez 0,4-es drótot használtam. Ez már nagyon könnyen hajlítható, de a szomszédos elemek közé befűzni ilyen keskeny rádiusszal azért elég finom feladat.

És végül a kész ékszer:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése