Oldalak

2013. november 20.

Panka - Csorbolya medál


Készítette:

A tutorial a további bejegyzések gombra kattintva olvasható egy számomra nagyon kedves novella kíséretében.
Remélem Nektek is tetszeni fog!
Gárdonyi Géza tollából Az én falum novelláskötetéből kölcsönöztem, melyet sok szeretettel ajánlok.
Nekem az egyik kedvencem. :)


Gárdonyi Géza
BOGÁR MISKA

Eszembe jut szegény kis Bogár Miska. Komoly kis tömzsök gyerek. Még csak palatáblával jár, de azt akkora vászontarisznyába hordozza, hogy a tábla csaknem a sarkát veri.
Mingyárt az első nap, mikor az iskolába beléptem, az volt az első dolgom, hogy kiválogatom közülük azokat, akik hiányosan részesültek a szappan áldásaiban.
- Menjetek haza, mondjátok meg anyátoknak, hogy ide mosdatlan gyerek nem léphet be. Félóra múlva itt legyetek.
Miska is köztük volt. Komoly fiúcska, nagyfejű és apró szemű kis fekete csemete. A képét csak megmosták otthon, de a keze, lába... Persze, mezítláb járt a nyáron, mint a csirke.
Visszatért csakúgy.
- Még nem vagy tiszta. Mars vissza! - Bandukol szomorúan.
Ismét visszatér.
Néz rám aggodalommal.
Csakolyan.
- Hiszen még mindig nem vagy tiszta!
Sírva fakad. Babszemnyi könnyek csöpögnek a szemepillájáról.
- Nem megy le, mester uram!
Hát aztán hagytam.
Ránéztem olykor és elmosolyodtam magamban:
Piszkos szegény, de azért szeretem.
*
Lehet, hogy majd mink is, mikor a másvilágra kerülünk a Fő-főmester elé, az is visszaküld majd egynéhányszor bennünket, Bogár Miskákat. Végre is azt mondja:
- Piszkos szegény, de azért hát csak maradjon.

1 megjegyzés: